Jeg blogger om interiør, oppussing, hage og små ting i hverdagen.
Setter stor pris på at nettopp du besøker bloggen min.

søndag 20. mai 2012

Det spirer i vinduskarmen

I år har jeg vært flink og fått sådd en
del nyttevekster. Men pga av at jeg ikke
har noen drivhus må disse lagres div plasser inne.
Nå har jeg ordnet det slik at det er " vokseplass" oppe
på loftstua - der er vinduet vestvendt og plantene trives der!


Agurkplantene er de som har kommet lengst.
De har nå fått flyttet ned på kjøkkenet.
Har aldri sådd agurk før - håper bare det kommer 
noen agurker også:)




Her ser det da ut som om det er en liten agurk  eller to på gang??

Ellers så vokser det også ertepeser, cherrytomater og bifftomater inne hos meg.
Salat planlegger jeg å plante rett ut når det blir litt varmere!!
Sommerblomster skal også såes ut etterhvert.

Har du sådd noe??




7 kommentarer:

  1. Så flink du er! Nei, ikke sådd noe annet enn en haug tulipanløker i fjor som jeg nå nyter synet av der tulipanene står tett i tett:-) Ja, det synes jeg da ser ut som et par små begynnende agurker:) Ha en strålende dag, klemmer

    SvarSlett
  2. Oi så gøy da!!
    Har bare plantet tomater en gang og det gikk fint,hadde vært artig å prøvd agurker!! Lykke til med prossessen!!
    Fiiin søndag til deg,klm ingrid l

    SvarSlett
  3. Så koselig å så planter og det er jo så spennende å se resultatet av avlingen;)
    Jeg har ikke sådd i år, unntatt litt plenfrø hvis det regnes:-D
    Ha en fiin dag!
    Klem klem

    SvarSlett
  4. Åå..så flink du er her! Herlige bilder! :) Jeg er så seint ute i år, så jeg må nok kjøpe småplanter til drivhuset :) Agurk er en av de få jeg får til, de blir mange og store! :) Og gode!

    Er så koselig å kunne spise fra egen hage :)

    Ha en fin søndag og kos deg, vennen :)
    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  5. Det er gøy å se at det spirer og at det til slutt blir noe spisende på plantene :)
    Tidligere år har jeg plantet både tomater og agurker, men i år har jeg ikke fått summa meg til noe såing og planting.

    Takk for tips om å linke opp giveaway hos nib :)

    Fineste søndag til deg!

    Klem

    SvarSlett
  6. Hei. så spennende med agurkplanter! Har ikke sådd noe enda, men har "store planer" (eller skal jeg si intensjoner).... om å så noe... vi får se... isåfall blir det nok rett ut tenker jeg.

    GRATULERER! Du har vunnet i min give-away. Kan du sende meg adressen din?

    SvarSlett
  7. Hei Veronica!
    Så koselige bilder!
    Det er helt klart en agurk på gang;)
    Tusen takk for skjønn hilsen.

    God klem Camilla

    SvarSlett